Friday 21 June 2013

Kan kost helbrede sygdomme?



Så er jeg tilbage efter en laaaang pause fra bloggerverden, og hold da op hvor har jeg savnet den! Det sidste års tid har været en hektisk og stresfuld periode med skole, graviditet, fødsel, to unger, forældre-skilsmisse og meget mere som jeg umuligt kan komme rundt om i et lille indlæg. Men i hvertfald så lever jeg altså stadig og har som sagt ført slægten videre med endnu en lille unge, en smuk pige som vi har kaldt Eva:)
Livet er så småt ved at falde på plads igen; rutiner og struktur er en fast del i min og børnenes hverdag, og det er jeg super glad og lykkelig over.

Som overskriften nok indikerer, vil det her blogindlæg have en lidt anden indfaldsvinkel til mad end, hvad jeg normalt plejer at blogge om (opskrifter). Efter en tid i jægerkorpset er min mand endelig hjemme igen og vi har siden målrettet haft gang i et kæmpestort projekt, som endelig er blevet sat i værk. Vi har åbnet en klinik, en klinik for almen- og naturmedicin! Vi er en gruppe af mennesker med forskellige baggrunde, læger, bioteknologer, fødevareeksperter (bl.a mig selv) og fysiologer, som er gået sammen for at skabe mere viden omkring naturmedicin og hjælpe mennesker med forebyggelse samt helbredning af sygdomme på "alternativ" vis.
Vidste i, at der findes en kur mod kræft? At epilepsi kan helbredes gennem kosten? Dette gælder også en del andre sygdomme såsom ADHD, diabetis og autisme? For mange er det sikkert ikke ny viden og til jer andre vil vi gerne sprede dette budskab og denne viden.

Smut forbi vores hjemmeside(kanmed.dk) og læs om kuren mod kræft!, andre behandlingsformer, vores anbefalinger for en forbyggende, bedre og sundere livsstil, og book evt en tid til en konsultation, hvis du har et problem du gerne vil have løst på en naturlig og effektiv måde.

Vi bliver negativt påvirket hele tiden, når vi indånder storby-forurening, når vi tager tøj på som er døbt i kemikalier, når vi bliver bestrålet af mobiltelefoner, når vi smører os ind i kosmetiske produkter, børster tænder med flour osv... Alle faktorer som vi til dels ikke har indflydelse på. En ting som vi har 100% kontrol over er, hvad vi putter i munden. Det kan være svært med alle de forarbejdede fødevareprodukter, der findes på hylderne i supermarkederne og måske er ens hverdage lidt for hektiske til at lægge for meget tanke i hvad måltiderne skal indebære. Men det er bare at sætte sig ned og få det gjort! Ændre på sine vaner og afhængigheder. Det tager lidt tid i starten men efter et stykke tid bliver det til en livsstil. Herhjemme har vi i lang tid været meget bevidste om, hvad vi kommer i munden. Vi er slet ikke fanatiske på nogen måde og kage står stadig fast på madplanen. Men vi prøver så vidt muligt at spise økologisk (dansk), mindske sukkerforbruget (raffineret sukker), spise en masse grønt (grove grøntsager efter årstiderne) osv... Alle ting som er overskuelige og vejen til en sundere krop og livsstil. Tag kontrol over jeres kroppe og sjæle og bliv bevidst om hvad der er godt og knap så godt for jeres velvære:)

Bare rolig, det her kommer ikke til at blive en helse-blog, jeg vil stadig oploade opskrifter med kager og andet lækkert, men en tid til anden vil jeg komme med små ernæringsmæssige indlæg med forskellig viden jeg har og kommer til at tilegne mig med tiden:)

Ha' en dejlig aften derude....Min bliver foran computeren med en kop te og lyden af storm fra mit skråvindue:)  

1 comment: