Saturday 12 February 2011

Gulerodskage m. creamfrosting

 

Her hos mine forældre står den altid på noget lækkert efter aftensmaden om aftenen. Og i dag var det min lillesøster Mona på 13 år, der valgte at lave en lækker gulerodkage til os. Det var virkelig en lækker mundfuld, som var en gennemført sammensætning af den lidt syrlige cream og den krydderet kage. Opskriften er helt sikker værd at prøve. Jeg nåede lige at få et billede inden den var helt forsvundet:)

Det skal man bruge:
350 g blødt smør
350 g brun farin (ca. 3¼ dl)
5 æg
350g hvedemel (ca. 3¼ dl)
3 tsk stødt kanel
3 tsk bagepulver
7,5 fintrevne gulerødder (ca. 450 g)
100g hakkede valnøddekerner
2,5 dl rosiner

Creamfrosting
300g flødeost
75 g flormelis (ca. 1,5 dl)
3 tsk fintrevet citronskal
3 tsk friskpresset citronsaft
2 tsk vaniliepulver


1. Pisk smør og brun farin godt sammen.
2. Tilsæt æg et ad gangen og pisk godt mellem hvert æg
3. Bland mel, kanel og bagepulver og bland i æggemassen.
4. Tilsæt de øvrige ingredienser og fordel i en form og bag ca. 30 min ved 200grader.

5. Bland ingredienserne til creamfrostingen og fordel over kagen når den er afkølet. Pynt evt. med flere valnødder og server med en dejlig varm kop urtete:) Velbekommen.

2 comments:

  1. Uhmm, jeg er VILD med en god gulerodskage :-)

    mange hilsner
    Birthe

    ReplyDelete