Sunday 7 August 2011

Indbagt Laks No. 2


Jeg har før posted en opskrift på indbagt laks hvor jeg indbagte hele laksefilletter i butterdejen og lavede en spinat-flødesovs. I går lavede jeg så en anden udgave hvor jeg brugte resterne af en lakseside vi havde fået dagen før. Jeg synes normalt ikke at en laks fra dagen før er særlig spændende, derfor plejer jeg altid at lave noget andet ud af den. Sidste gang lavede jeg en paella denne gang denne indbagt laks. Der er ikke rigtig nogen opskrift, for det kommer jo an på hvor meget laks man har tilbage.
Jeg fik i alt 8 stk indbagt laks og til det brugte jeg:

1 løg hakket
3 store fed hvidløg hakket
5 finthakket champignoner
4 frosne hakket spinatkugler
1 dl fløde
salt, peber og lidt muskat
resterne fra laksen.

Det var en meget simpel fremgang. Stegte løg og hvidløg. Tilsatte champignonerne, stegte yderligere lidt. Tilsatte de optøede spinat og fløden og krydrede med salt, peber og muskat, og lod dem koge lidt op. til sidst tilsatte jeg laksen som var groft pillet.
Butterdejspladerne rullede jeg ud og foldede dem til små pakker om laksefyldet. Skar også en lille revne i hver pakke så damp kan slippe ud.


Bagte pakkerne i midten af ovnen på 250 grader i ca. 30 min. Dette var resultatet:



Server med et pres citron. Mums og velbekommen!

3 comments:

  1. Uhmn, det ser vel nok godt ud, det må prøves :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    ReplyDelete
  2. Hej :)

    Har du en ide om hvor mange g. laks du brugte?

    Hilsen fra Charlotte

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kære Charlotte,
      Puha det er snart langt tid siden jeg har lavet den ret. Du må ikke hænge mig op på det, men jeg kan forestille mig at det var omkring 200-300g.

      Mvh
      Mariam

      Delete