Thursday 14 October 2010

Mangosalat med avocado på bund af spinatblade og rucola

Denne lækre mangosalat udviklede jeg til min chicken biryani, da den søde smag fra mangoen er en god kontrast til den krydret ris. Salaten er lækker sprød, på en bund af friske spinatblade og rucola og smagt til med en lidt syrlig dressing og groft hakkede mandler.

Det skal du bruge:

1/2 mango skåret i tern
1/2 avocado skåret i tern
1/2 pose frisk spinat
1 håndfuld rucola
en lille håndfuld mandler

Dressing:
1 lille fed presset hvidløg
1 spsk olivenolie
1 tsk hindbæreddike (kan undlades)
saften fra 1/2 citron
1 knivspids salt


På en bund af spinatblade og rucola tilsættes mangoen og avocadoen hvorefter dressingen hældes udover. Salaten pyntes med de hakkede mandler.

3 comments:

  1. Ej, hvor ser det godt ud - jeg glæder mig til at se mere herinde fra :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    ReplyDelete
  2. Hej Birthe,
    Tak skal du ha'. Jeg er også helt vild med din blog, har faktisk kigget på den en del og lavede for et stykke tid siden din blommetærte af Ole Kristoffersen, som smagte herligt:)

    Mange hilsner
    Mariam

    ReplyDelete
  3. Helt klart en salat jeg vil prøve at lave.

    ReplyDelete